Judul: Berbagi Info Seputar Marketingové lži Full Update Terbaru
link: Marketingové lži
Berbagi Marketingové lži Terbaru dan Terlengkap 2017
Přeji hezký, upršený čtvrteční den.Dnešní článek bych pojala spíše jako report, uvedení vlastní zkušenosti, a navíc ráda píšu, takhle aspoň mám o čem. Včera jsem měla pracovní školení. Abych nezpůsobila nějaké problémy firmě, budeme jí říkat Nekrachy s.r.o. Já věřím, že na každého "špinavce" (s prominutím) jednou dojde, takže firmu i její zaměstnance ponechám v anonymitě (tedy všechna jména jsou smyšlená). A jak včerejší den, který přinesl zklamání i pozitiva, vypadal?
Upozorňuji, že jde o text nadstandardní délky.
Než začnu s povídáním, popíšu vám ve stručnosti potenciální náplň práce. Firma Nekrachy s.r.o se stará o propagaci a prodej francouzské kosmetiky značky XYZ (nebudu uvádět). Náplň práce zaměstnanců firmy Nekrachy s.r.o. se skrývá pod názvem Asistentka prodeje. Citace z inzerátu: "Nabídka kosmetických výrobců a poradenství v oblasti kosmetiky v příjemném prostředí poboček v obchodních centrech."
*
Do firmy přicházím kolem čtvrté hodiny odpolední. Vcházím do zelené budovy, v níž se nachází kanceláře vícero firem. Přicházím chodbou ke dveřím kanceláře firmy Nekrachy s.r.o. a slečna asistentka mě pouští s milým a přívětivým úsměvem dovnitř. V místnosti, kde obvykle probíhají školení a meetingy, sedí další čtyři dívky a mladý muž. Také uchazeči. Jedna ze slečen mě sleduje velmi pohrdavým, až arogantním pohledem, a mě napadá jediná myšlenka: "Vítej ve světě tvrdé konkurence." V místnosti, kde sedíme, stojí středně velká tabule na psaní. Všichni na ni hledíme, je na ni napsáno různé množství marketingových pojmů a já si uvědomuji, že tyto pojmy jsem viděla na gymnáziu v mých hodinách základů marketingu a managementu. Mladý muž na tabuli hledí velmi vyděšeně, a ještě než přijde slečna manažerka, na kterou čekáme, opouští místnost se slovy: "To není ni pro mě, hodně štěstí." Já stále v klidu sedím a vyčkávám příchodu slečny manažerky. Poté se dveře otvírají a vchází blonďatá, sympatická a krásná slečna s vybraným a profesionálním chovaním. Dle její mluvy zjišťuji, že jde o Polku žijící v České republice. A čeština jí jde docela dobře. V místnosti sedíme asi dvacet minut. Poté manažerka vyzve vždy dva kandidáty, se kterými vede pohovor. Po prvních dvou kandidátech zjišťuji, že trvá v průměru 10-15 minut. Po půl hodině jdu na řadu. Na poslední chvíli se dostavil ještě jeden mladý muž na pohovor, jdeme tedy spolu. Představí se mi jako Denis, popřejeme si hodně štěstí a vcházíme do kanceláře slečny manažerky. Stůl je ihned naproti dveřím a já fascinovaně sleduji, jak slečna manažerka sleduje všechny naše pohyby těla. Profesionální pracovnice, musím říct. Usedáme do křesel, která jsou nám nabídnuta, naproti manažerce, a manažerka se nám představuje (nebudu uvádět její jméno). Postupně pokládá různé otázky nám oběma, střídavě. Otázky jsou to rázu typického pro pohovory, já dostala konkrétně tyto:
- Povězte mi něco o sobě.
- Co chcete studovat?
- Jak byste ohodnotila svou komunikativnost na stupnici od jedné do deseti?
- Kde se vidíte za pět let?
- Jaké platové ohodnocení je pro vás uspokojivé?
- Co je pro vás motivací?
Po odpovědích na tyto otázky nám bylo vysvětleno, že se máme dostavit na školení, na které budeme pozváni opět slečnou asistentkou telefonicky. Podáváme si ruce a opouštíme pozitivně naladěnou kancelář.
*
Z domu vyrážím o půl šesté, abych stihla vlak do Ostravy. Tam dorážím v devět hodin, přičemž školení začíná v 9:15. Na dveře kanceláře klepu v 9:11 a vcházím dovnitř. Vevnitř je velmi veselo. V místnosti, kde jsme čekali na manažerku v den pracovního pohovoru, hraje hlasitá hudba a stávající pracovníci firmy si nacvičují prezentace produktů a motivují se k práci v novém pracovním dni. Jistým pracovníkem firmy, Tomášem, jsme usazeni do kanceláře před slečnu asistentku, ať si popovídáme. Trošku mě to znervóznilo, ale říkám si: "Dobře, tu chvíli to vydržím.". Z chvíle se vyklubalo 45 minut a já byl značně rozladěná. Jednoduše jsme měli počkat v kanceláři, než si noblesní pracovníci dokončí své motivační řečičky, vypijou a zakouří si, aby se konečně mohli věnovat nám, zájemcům.
Na školení jsme přišly dvě. Já jakožto slečna bez pracovních zkušeností a žena, jejíž dva synové již studují vysoké školy. Slečna asistentka nám na rovinu řekla, že zaměstnaná bude pouze jedna z nás, je tedy na nás, jak se předvedeme našim školitelům.
Po hodině čekání vchází do kanceláře mladá slečna jménem Nikol a zve si mě k sobě na chodbu před kancelář a místnost, kde se odehrává ona "motivace". Vysvětluje mi, jak bude školení probíhat, co bude mým úkolem, krátce jsme se seznámily a byla jsem opět usazena do kanceláře. Po chvíli vchází do kanceláře muž Tomáš (výše uveden) a zve si k sobě paní, která je též na školení. Představuje se jako Ester. Tomáš jí vykládá to stejné, co mě Nikol před malou chvílí a mě dochází, že to budou naši školitelé. Ester se vrací zpátky a naši školitelé nám oznamují, že je čas vyrazit. Ironicky se dívám na hodinky a hlavou se mi honí myšlenka: "Hm, v 9:15 začíná školení a já měla přijít včas. tak proč je najednou čtvrt na jedenáct a nic se neděje?"Slečna asistentka nám přeje hodně štěstí a já stíhám cestou ze schodů uklouznout na podpatcích nesnesitelné výšky (požadavek společnosti Nekrachy s.r.o., přičemž ostatní stávající zaměstnanci jsou oblečeni pohodlně. Klasický přístup k nováčkům.). Vycházíme z budovy a obcházíme ji. Za budovou spatřuji hlouček stávajících zaměstnanců, kteří vykřiknou svůj motivační pokřik a zapalují si cigarety. Byla jsem tam jediným nekuřákem. V tu chvíli mi mělo dojít, že když polovina z nich začala kouřit až po měsíčním výkonu práce, bude to něco podezřelého. Postávám tedy opodál a sleduji hlouček, nad kterým se vznáší oblaka kouře. Jakmile dokončí svůj ukliďnující rituál, Nikol mě odvádí směrem k zastávce tramvaji. Kupujeme si jízdenku a vyrážíme směrem Ostrava-Poruba, obchod Albert u "kupního centra" jménem Duha (pokud víte, kde to je). Cestou, která trvá asi půl hodiny, si s Nikol povídáme o životě, o plánech do budoucna, a já se snažím co nejvíce zjistit o dané práci. Jak mi tak o tom vypráví, vypadá to nadějně. Nikol je pozitivě naladěná, uklidňuje mě a vysvětluje mi vše, co potřebuji vědět. Hezký začátek. Nicméně moje intuice začala být aktivní, ale zatím jsem ji nebrala v potaz. Poté vcházíme do obchodu Albert a já vidím naše stanoviště. Malý stáneček, který vidíte všude v obchodech. Hlavou mi lítá myšlenka na inzerát dané práce: "Nabídka kosmetických výrobců a poradenství v oblasti kosmetiky v příjemném prostředí poboček v obchodních centrech." Inu, pobočka žádná, jen malý stáneček. Pojímám lehké podezření. Pomáhám Nikol s vystavováním parfémovaných vod a dalších bonusů k tomu, pročítám si materiály a katalogy. Samozřejmě mi neunikne poměrně viditelné zrychlení tempa všech nakupujících, kteří si začínají uvědomovat, že budou obtěžováni. Nikol mě nechává zapisovat názory lidí co se produktů týče. Mezitím jí musím chodit nakupovat pití a jídlo, zatímco já nemám povoleno ani na vteřinu odvrátit pozornost. Pozoruji Nikol při práci a začínám si uvědomovat, o jaké množství lží a manipulace při ni dochází. Do toho mě Nikol neustále peskuje za to, že ještě numím složky všech pěti parfémů. (Věřte, že je mám v hlavě pořád, pamatuji si je, ale bohužel až s krátkým odstupem času.) Usilovně se snažím pozorovat Nikol, zapisovat, a do toho se učit údaje o výrobcích. Když Nikol přitvrdí, a zákazníkům lže, že jeden výrobek mají zadarmo, nebo že jeden zaplatí a dva mají zdarma, přičemž si pak zapíše jejich jména a přijímení, aby je poté mohla kontaktovat kvůli zaplacení výrobků, pokládám tabulky, informace, certifikáty a další materiály, obracím se na Nikol a říkám: "Takhle, podívejte Nikol, jestli vám tak můžu říkat, tato práce není nic pro mě. Nemám na to žaludek ani povahu. A myslím si, že i vy máte na víc, než dělat tuhle špinavou práci." Nikol se stále usmívá, oceňuje, že jsem upřímná, zjištuje mi spoje zpět do kanceláře firmy Nekrachy s.r.o. a já s díky a přáním hodně štěstí odjíždím zpátky. V kanceláři se setkávám se slečnou asistentkou, prohodíme pár slov, vzájemně si přejeme hodně štěstí a já odcházím na nádraží v Ostravě.
*
Toto byla má zkušenost v praxi s pracovní pozicí asistentky prodeje. Jmenovaná firma lhala od inzerátu až po pohovor. Zaměstanci manipujují lidmi a tahají z nich peníze. Obtěžují. Lžou. Nasadí falešný úsměv a o sobě říkají neskutečně nepravdivé věci. Ale tak to chodí. V marketingu člověk musí umět argumentovat. Ale správně! Ne manipulačně! Ale nezlobte se na mě, na takovou práci já nemám charakter. I kdyby mi tuto práci nabízeli za dvakrát vyšší platební ohodnocení, nepřijala bych ji. Mám svou hrdost, jsem citlivý a empatický člověk. Když jsem tam tak stála, tak jsem přesně věděla, na co zákazníci myslí a jak se cítí. Každý zákazník na mě přenesl svoje emoce. Kouzlem této práce je umět se distancovat od těchto emocí. Což já neumím. Moje extrémní empatie mi to nedovoluje. Takže i když jsem se snažila se usmívat, vypadat pozitivně, nešlo mi to. Neumím být někým, kým ve skutečnosti nejsem. Když každý zákazník odcházel, obdařila jsem jej aspoň soucitným úsměvem.
Nicméně každá zkušenost má svá pozitiva. Já bych ta svá viděla v tomto:
- Nabídek podobného rázu je neskutečné množství a já se jim budu obloukem vyhýbat.
- I přes značné obtěžování jsem měla možnost pohlédnout do tohoto typu marketingu a managementu z jiného úhlu pohledu, než jen z pohledu onoho "obtěžovaného zákazníka". Protože Nikol, která chtěla získat prémie za co nejvíce (ať už prodaných či darovaných) produktů, některé vůňě dávala zadarmo, aniž by si od daných lidí vzala tel. číslo nebo jejich celé jméno. Tito prodejci, jako je Nikol, udělají cokoliv pro peníze. A nedostatečně kvalitní finanční systém firmy umožňuje velké podvody. A co z toho plyne? Já osobně ráda takovéto stánky navštívím. Z pohledu typického českého obyvatele - zadarmo nejvíce láká. Takže někdy stojí za zkoušku se mrknout, co nabízejí, třeba natrefíte na stánek, kde dostanete něco zadarmo. Takhle to samozřejmě vůbec není jednoduché pro člověka, který s tím nepřišel do kontaktu, tak jako já. Ale takhle to prostě funguje a fungovat bude.
- Co se týče marketingu (MR) a managementu (MG), tyto dvě disciplíny znám z gymnázia na poměrně kvalitní úrovni. Jednání slečny Nikol v Albertu bylo přesným opakem toho, čím marketing a management opravdu mají být. A to si ještě dovolila vypustit z úst krásné poučky a definice, a poté jednala naprosto obráceně. Toto je podle mě hacení tak zajímavých oborů, jako jsou právě MR a MG.
- Měla jsem možnost poznat dvě úrovně lidí. První úroveň, do které patří stávající pracovníci firmy Nekrachy s.r.o, je ztělesněním přetvářky a pomalé deformace normálního uvažování. Druhou úrovní je slečna asistentka, která má v hlavě čisto. V první úrovni jsou škály lidí různé. Jde přesně poznat, kdo tam pracuje už dlouhou, a kdo teprve krátkou dobu. Ti, kteří tam pracují dlouho, jsou už nervózní, mají různé tiky, vyjadřování je strojené a úsměv taktéž. Nepůsobí už věrohodným dojmem (možná právě proto se nám tak příčí ony dámy stojící u stánku a volající na nás, protože jsou právě takto umělé a nevidíme v nich lidské bytosti, což je odpuzující). Ti, kteří pracují krátce, ještě vypadají jako lidé. Úsměv je upřímný, řeč přirozená, pohyby těla jsou uvolněné, ne křečovité. Ale jsou na nich vidět první náznaky pomalých změn v ony umělé osoby. Ve druhé úrovni je slečna asistentka se slečnou manažerkou. Rozumné, normální. Jsou přesným opakem předchozí úrovně lidí.
- Měla jsem možnost proniknout hlouběji do parfumerie. Musím říct, že firma, která ty parfémy vyrábí, je úžasná. Se sídlem v Paříži. Vůně jsou různé, tři jsou pro dámy, dvě pro pány. Dvě vůne pro dámy jsou nepříjemně sladké, těžké a agresivní. Jen jedna ze tří vůní mi voněla, takové svěží tóny, možná to bude tím zeleným čajem, sporýšem a bazalkou, bylinky mám ráda. Panské vůně jsou dvě. Opět mi voní jen jedna, svěží vůně. Druhá je plná mandarinky a cedrového dřeva, také těžká a agresivní (a přitom mám pánské vůně ráda). Aspoň vím, jakou si udělám radost. Ony parfemované vody stojí od 800 Kč do 1 500 Kč, přičemž za nejdražší se dají považovat ony přeslazené a nepříjemné vůně (paradoxně to jde nejvíce na odbyt, ženy se tím rády voní).
Zkušenost to byla vynikající a já jsem za ni vděčná. Sice stále nemám žádnou práci, ale o to víc si těch zkušeností vážím. I přes to, že ono školení jsem vzdala asi čtyři hodiny před koncem pracovní doby, dalo mi to hodně.
A co vy? Měli jste možnost v takovémto sektoru pracovat?
Zdroj obrázku: technet.idnes.cz
Itulah sedikit Artikel Marketingové lži terbaru dari kami
Semoga artikel Marketingové lži yang saya posting kali ini, bisa memberi informasi untuk anda semua yang menyukai info ponsel kita. jangan lupa baca juga artikel-artikel lain dari kami.
Terima kasih Anda baru saja membaca Marketingové lži